Chci se stát průvodcem nebo se zapojit jako terapeut/ka

Máte zájem stát se průvodcem nebo terapeutem? Skvělé!
Projděte si, prosím, informace níže a vyplňte formulář. Těšíme se na vás!

Kdo je průvodce
  • Průvodce je školený mentor, který prošel výběrovým řízením a dochází na pravidelnou supervizi. Pomáhá dětem a mladým lidem zvládat nové situace, budovat sebedůvěru a směřovat k plnohodnotnému dospělému životu.

  • Na začátku si s dítětem stanoví plán, na kterém společně pracují — od vzdělání a výběru zaměstnání po finanční hospodaření, bydlení a vztahy. Spolu objevují silné stránky, potenciál a správný směr.

  • Po odchodu z dětského domova průvodce zůstává oporou, dokud není situace mladého člověka stabilní. Často jejich přátelství pokračuje dál.

  • Průvodci pomáhají dětem dostat šanci na důstojný život, aby předešly problémům, jako jsou trestná činnost, závislosti nebo bezdomovectví, kterým čelí mnoho mladých po opuštění dětských domovů.

Požadavky a podmínky pozice
  • plnoletost, bezúhonnost

  • absolvované pedagogické vzdělání nebo kurz seberozvoje či koučinku, případně jen doložitelnou praxi v tomto odvětví

  • psychická způsobilost, na základě splněné podmínky zákona číslo 109/2002 Sb. paragrafu 18 (další podmínky upravuje zákon číslo 563/2012 Sb., o pedagogických pracovnících)

Supervize průvodců
  • Všichni průvodci pod NFVK dochází pravidelně jednou v měsíci na společnou supervizi. Možností jsou navíc také individuální konzultace se supervizorem. Samozřejmostí je také nepřetržitá možnost online komunikace s vedením NFVK v uzavřené skupině.

  • Při práci s dětmi a mlaďochy se naši průvodci každodenně setkávají s mnoha různorodými situacemi, které není vždy lehké uchopit. Témata, která mladí dospělí řeší a momenty, kterými prochází, bývají často velmi specifická a nelze na ně hledat univerzální řešení.

  • V rámci pravidelných supervizí průvodci mohou otevřeně sdílet konkrétní situace, vlastní reakce a prožitky, opřít případnou nejistotu o zkušenosti ostatních a setkat se s odbornějším pohledem. Prostředí průvodců a supervizorů je zcela bezpečné, přátelské a podporující – zároveň podložené profesionalitou a zkušenostmi.

  • Cílem supervizí je, aby průvodci odcházeli s jasnými odpověďmi na své otázky, vizí toho, jak situacemi spolu s dítětem procházet dále a naplněni pocitem sounáležitosti. Aby jejich práce byla smysluplná a děti či mladí dospělí mohli čerpat vše, co od svého průvodce potřebují.

Požadavky a podmínky pozice

Absolvovalvování terapeutického výcviku či dlouhodobá praxe.

Terapie
  • Dětem nebo mladým dospělým z dětských domovů, kteří projeví potřebu či zájem o terapii, poskytujeme možnost docházet pravidelně k jednomu z našich spřízněných terapeutů. Vyhodnocení situace probíhá spolu s klinickým psychologem, ředitelem daného dětského domova, případně s průvodcem.

  • Sezení s terapeutem pomáhají dětem a dospívajícím z DD s mnohdy těžkými prožitky a traumaty porozumět svým emocím, zvládat stres a nalézt zdravé způsoby řešení svých potíží. Vnímáme, jak důležité je pro tyto děti dostat šanci sdílet svou minulost a nalézat způsoby, jakými osvobodit svou přítomnost.

CO ŘÍKAJÍ SUPERVIZOŘI

„Průvodce vnímám jako ty, kteří pomáhají dětem, resp. mladým dospělým při prvních krůčcích z domova, než se úplně sami rozběhnou do světa. Oceňuji , že i když každé dítě má svého průvodce, v jde v projektu o týmovou práci. Díky supervizi, kterou vnímám jako nezbytnou při takovém způsobu práce, mohou průvodci svou práci reflektovat a dělat ji ještě lépe. Vzájemně se inspirovat, čerpat podporu jeden od druhého tak, aby ji sami mohli poskytovat dál. “

PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D.

OZVĚTE SE NÁM

Připojit přílohu (CV)

METODIKA

Příručka pro plánování péče a přechodu dětí 15+:
Vývojově vhodné plánování v oblasti péče o děti