Chci se stát průvodcem nebo se zapojit jako terapeut/ka
Máte zájem stát se průvodcem nebo terapeutem? Skvělé!
Projděte si, prosím, informace níže a vyplňte formulář. Těšíme se na vás!
Průvodce je školený mentor, který prošel výběrovým řízením a dochází na pravidelnou supervizi. Pomáhá dětem a mladým lidem zvládat nové situace, budovat sebedůvěru a směřovat k plnohodnotnému dospělému životu.
Na začátku si s dítětem stanoví plán, na kterém společně pracují — od vzdělání a výběru zaměstnání po finanční hospodaření, bydlení a vztahy. Spolu objevují silné stránky, potenciál a správný směr.
Po odchodu z dětského domova průvodce zůstává oporou, dokud není situace mladého člověka stabilní. Často jejich přátelství pokračuje dál.
Průvodci pomáhají dětem dostat šanci na důstojný život, aby předešly problémům, jako jsou trestná činnost, závislosti nebo bezdomovectví, kterým čelí mnoho mladých po opuštění dětských domovů.
plnoletost, bezúhonnost
absolvované pedagogické vzdělání nebo kurz seberozvoje či koučinku, případně jen doložitelnou praxi v tomto odvětví
psychická způsobilost, na základě splněné podmínky zákona číslo 109/2002 Sb. paragrafu 18 (další podmínky upravuje zákon číslo 563/2012 Sb., o pedagogických pracovnících)
Všichni průvodci pod NFVK dochází pravidelně jednou v měsíci na společnou supervizi. Možností jsou navíc také individuální konzultace se supervizorem. Samozřejmostí je také nepřetržitá možnost online komunikace s vedením NFVK v uzavřené skupině.
Při práci s dětmi a mlaďochy se naši průvodci každodenně setkávají s mnoha různorodými situacemi, které není vždy lehké uchopit. Témata, která mladí dospělí řeší a momenty, kterými prochází, bývají často velmi specifická a nelze na ně hledat univerzální řešení.
V rámci pravidelných supervizí průvodci mohou otevřeně sdílet konkrétní situace, vlastní reakce a prožitky, opřít případnou nejistotu o zkušenosti ostatních a setkat se s odbornějším pohledem. Prostředí průvodců a supervizorů je zcela bezpečné, přátelské a podporující – zároveň podložené profesionalitou a zkušenostmi.
Cílem supervizí je, aby průvodci odcházeli s jasnými odpověďmi na své otázky, vizí toho, jak situacemi spolu s dítětem procházet dále a naplněni pocitem sounáležitosti. Aby jejich práce byla smysluplná a děti či mladí dospělí mohli čerpat vše, co od svého průvodce potřebují.
Absolvovalvování terapeutického výcviku či dlouhodobá praxe.
Dětem nebo mladým dospělým z dětských domovů, kteří projeví potřebu či zájem o terapii, poskytujeme možnost docházet pravidelně k jednomu z našich spřízněných terapeutů. Vyhodnocení situace probíhá spolu s klinickým psychologem, ředitelem daného dětského domova, případně s průvodcem.
Sezení s terapeutem pomáhají dětem a dospívajícím z DD s mnohdy těžkými prožitky a traumaty porozumět svým emocím, zvládat stres a nalézt zdravé způsoby řešení svých potíží. Vnímáme, jak důležité je pro tyto děti dostat šanci sdílet svou minulost a nalézat způsoby, jakými osvobodit svou přítomnost.
CO ŘÍKAJÍ SUPERVIZOŘI
„Průvodce vnímám jako ty, kteří pomáhají dětem, resp. mladým dospělým při prvních krůčcích z domova, než se úplně sami rozběhnou do světa. Oceňuji , že i když každé dítě má svého průvodce, v jde v projektu o týmovou práci. Díky supervizi, kterou vnímám jako nezbytnou při takovém způsobu práce, mohou průvodci svou práci reflektovat a dělat ji ještě lépe. Vzájemně se inspirovat, čerpat podporu jeden od druhého tak, aby ji sami mohli poskytovat dál. “
PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D.
OZVĚTE SE NÁM
METODIKA
Příručka pro plánování péče a přechodu dětí 15+:
Vývojově vhodné plánování v oblasti péče o děti